علاقه مندان  به طراحی ست اداری می توانند مطالب سایت مارا در این حیطه  مشاهده کنند

علاقه مندان به طراحی ست اداری می توانند مطالب سایت مارا در این حیطه مشاهده کنند

طرفدارن  به ایجاد ست اداری می توانند نوشته های سایت مارا در این زمینه مطالعه کنند

  در طراحی ست اداری معمولا میتوان 5مورد  را بررسی کرد که بستگی به نیاز مشتری دارد قابل تغییر است

طراحی ست اداری حرفه ای , ست اداری باعث  بالا بردن مزایای کسب و کار هر سازمانیکه می خواهد مکاتبات حرفه ای انجام دهند می شود بنابرین سفارش طراحی ست اداری نمایش قرار دادن مدارک کسب و کار شرکت به طور  حرفه ای اثر بالایی در ذهن سفارش دهنده دارد ، طلب ایجاد ست اداری هویت سازمان  شما را در روان درخواست کنندگان و دوستانتان ثبات می بخشد که شمارا یاری میرسانیم تا ست اداری با نمایی  خوب و منسجم داشته باشید.ما به شما یاری می رسانیمدر سر برگ خود مفاهیمی مانند هدف شرکت خود ، تعهد خود در قبال کیفیت و ارزش ها را به مشتری نشان دهیدهزینه طراحی سایتمتفاوت از ست اداری می باشد وهیچ شباهتی با آن ندارد.

نکات مهم در طراحی سربرگ ها
•    از نکات مهم در طراحی سربرگ ها این است که سربرگ بهتر است توسط المانهایی که به سلیقه طراح انتخاب می شود (فرم، خط، نوشتار، رنگ و ...) حداقل از دو طرف بسته گردد. مهم نیست که این بسته شدن از کدام ضلعهای سربرگ باشد. اما بهتر است برای زیبایی هرچه بیشتر و فاصله گرفتن آن از اوراق یادداشت، حداقل از دو سمت بسته شود.
•    فونت های استفاده شده در طراحی سربرگ معمولا بین 10 تا 14 پوینت انتخاب می شود. باید توجه داشته باشید اگر سربرگ شما در کاغذ A5 طراحی میشود، این سایز از فونت را نباید کوچک کنید . بزرگی و کوچکی نوشتار در سربرگ های A4 و A5 با هم تفاوتی نمیکنند.
•    سربرگها باید تک زبانه طراحی شوند. استفاده از فونتهای انگلیسی در نوشتار آن ، از حرفه ای بودن سربرگ کاسته و جز اشغال کردن بی مورد کاغذ فایده ای نخواهد داشت. سربرگ های رسمی و اداری یا قطعا به زبان فارسی طراحی می شوند یا تماما به زبان انگلیسی و سربرگ های دوزبانه عملا معنی و مفهومی نخواهند داشت.
•    استفاده از نمادهای مذهبی در طراحی سربرگ نیز توصیه نمی گردد. خوبست بدانید استفاده از نمادهای مذهبی در تمامی کارهای گرافیکی در تمام دنیا غیر مجاز تلقی می شود و آنرا نشان بی احترامی به مذهب می دانند. البته استفاده از کلام بسم الله و بسمه تعالی در سربرگ های ایرانی مجاز می باشد اما غیر حرفه ایست.
•    حاشیه سربرگ باید حداقل یک سانتیمتر در نظر گرفته شود و زمینه اصلی سربرگ بهتر است سفید یا رنگ بسیار بسیار ملایم انتخاب شود. زیرا در هنگام کپی سیاه و سفید یا درهنگام فکس ، زمینه تند رنگی یا المانها با رنگ های تند ، بد کیفیت نشان داده میشوند و اگر زمینه از رنگ یا عکس برخوردار باشد ، نوشته های داخل سربرگ یا نامه ، وضوح خود را از دست می دهند. بنابراین در مجموع طراحی سربرگ ، هرچه رنگ های ملایم و تنوع کمتری داشته باشند، بهتر است.
•    سربرگ چیست؟
•    سربرگ ها یا Letter Head ها ، همان کاغذهایی هستند که برای نگارش نامه های رسمی و سازمانی یا برای اشخاص حقیقی ( اما باز به صورت رسمی ) مورد استفاده قرار می گردند. سربرگ ها یا کاغذهای A4 هستند یا در برخی موارد A5 و به ندرت در سایز دیگری تهیه می گردند.






سربرگ ها از آنجاکه دارای نشان رسمی موسسه یا شرکت مربوطه هستند، جزو اوراق رسمی و مهم به حساب می آیند و باید مراقب باشید که این اوراق به دست شخصی که از آن بتواند سوء استفاده نماید، نیفتد.
انواع کارت ویزیت
کارت های ویزیت بسته به سبک و ایده های طراحی مختلف به دسته هایی تقسیم می شوند:
•    کارت ویزیت های مسطح افقی و معمولی که عمدتا در دسترس هستند و همه جا دیده میشوند.
•    کارت ویزیت های مسطح عمودی که به عمومیت کارت های افقی نمی رسند و بیشتر در مشاغل هنری و خاص مورد استفاده قرار می گیرند.
•    کارت ویزیت های فانتزی که برای مقاصد کودکانه ، شاد و خاص استفاده می شوند. این کارت ها معمولا دارای لبه های مستقیم نیستند و شبیه اشکال مختلف و یا حیوان های مختلف برش خورده اند.
•    کارتهای ویزیت تعاملی که معمولا بعد از عرضه آن به مخاطب، مخاطب می تواند با جدا کردن قسمت های خط کشی شده ، شکلی را از توی آن در آورد ( مانند کتابهای قصه بچگانه که تصاویرایستاده و برجسته ای با بازکردن کتاب ایجاد می شود و با بستن کتاب ، تصاویر نیز مسطح می گشت) و یا مثلا با حرکت دادن قسمتی از کارت اتفاقی می افتد و ...
•    کارت های ویزیت با قابلیت استفاده در مقاصد مختلف به جای انداختن آن در داخل کیف، مانند: کارت ویزیت شبیه زیر لیوانی که می توان به عنوان زیر لیوانی نیز از آن استفاده کرد، یا کارت های ویزیت جعبه ای و لیوانی که شبیه جعبه یا لیوانی از جنس مقوا برای قرار گرفتن روی میز و شاید گذاشتن خودکار یا کاغذ درون آن طراحی شده اند.
•    کارت های ویزیت با جنس و شکل محصول تولیدی صاحب کارت: مثلا کارت ویزیت با جنس الیافی شبیه تشک خواب و طرح زمینه ای به همین شکل که کاملا تداعی محصول را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
تمامی این نوع از کارت های ویزیت ضمن زیبایی وخلاقیت در طراح و ایده پردازی آنها، چندان در ایران مرسوم نمی باشند و تنها نوع اول و بعضا نوع دوم که کارتهای مسطح افقی وعمودی می باشند در ایران بیشتر استفاده می گردند. زیرا کمترین بودجه برای طراحی و چاپ کارت ویزیت و کمترین ریسک در این زمینه از سوی صاحبان مشاغل در نظر گرفته می شود.









طراحی ست اداری از خدمات شرکت ایفانت می باشد.

نویسنده مطلب: محسن مرادی

محسن مرادی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...